Herbie arcai...
Riett 2005.08.31. 11:16
q A látványtervező, Daniel Bradford a film készítőivel és különböző részlegvezetőkkel együttműködve dolgozta ki Herbie arculatváltozatait. “A film elején Herbie-t meglehetőst szakadt állapotában látjuk - valahogy magára hagyták, ütött-kopott és piszkos, lapos gumikkal - mondja Bradford. - Amikor Maggie hazaviszi és Kevinnel elkezdik rendbehozni, akkor tudatosul bennük, milyen különleges autó is Herbie, elkezdik a felújítását - akkor már kicsit jobban néz ki, mint a roncstelepen. Herbie következő inkarnációja a ’becsapott utcai versenyző’.” Ez magában foglalt egy magasfényű, gyöngyház-fényezést, versenyüléseket, áramvonalas idomokat és hangszórókat.
q Herbie végső megtestesülése a “NASCAR Herbie”, ahol a merész kis VW-t NASCAR-versenyzővé formálják át, egy bajnok karosszériájával, motorjával és kinézetével. Nos, talán a karosszériára ez nem igaz:
q “Bár a ’NASCAR Herbie’ kialakítását egy igazi NASCAR-versenyautó kialakítására alapoztuk, de a ’felépítésükben’ jelentős különbség van; a VW citromformájú görbülete ellentétben a NASCAR-autók ék alakú formájával - jegyzi meg Daniel Bradford. - Úgyhogy NASCAR-szakértőkkel dolgozva rátettünk egy spoilert, versenyüléseket tettünk bele, egy bukó keretet és még más megerősítéseket.”
q A rendező elkötelezettséget érzett arra, hogy a filmben Herbie, a varázslatos VW képes legyen fizikailag is eljátszani a szerepét. Nem akart egy komputer vezérelt Herbie-t, mivel ez egy különleges karakter, amihez Angela Robinson hű akart maradni. Így kitaláltak egy módszert, amelyben mechanikusan mozgatták Herbie-t, az egyes vizuális kunsztokat tartalmazó felvételeknél.
q Miután a rendező és a maszkmester megbeszélték, melyek Herbie személyiségének fő jellemzői, az utóbbi lerajzolta azokat a különböző “arckifejezéseket”, amelyeket Herbie a film alatt mutat. Ez alapozta meg a speciális effektusokkal dolgozó csapat munkáját, hogy minél jobban ki tudják fejezni Herbie érzelmeit. A világon mindenki számára ismert arckifejezéseket kellett Herbie-re átültetni, hogy mindenki számára egyértelműek legyenek az érzelmei. Ehhez a szemöldök felhúzása, az ütközők és az autó különböző “testtartásai” nyújtottak segítséget.
q Herbie fizikai megnyilvánulásainak skálája igen széles és ezt össze kellett egyeztetni a kocsi fizikai paramétereivel. Herbie-nek van “szeme”, a fényszóró, amely képes előre-, hátra-, föl- és lemozogni, a “szemhéja” pedig a fényszórókon lévő rostély. Ezek mind rádióirányításúak és kábellel működnek. A motorháztető alatt rádióirányítású szervomotorok és a kerekeken önálló légdugattyúk vannak, melyek lehetővé teszik, hogy külön-külön is mozogjanak, hogy Herbie oldalra dőljön, megemelje az orrát vagy a hátát. A napellenzője szintén mozgatható, az antenna előre és hátra tud billenni. Azt is megoldották, hogy a kocsi ajtajai “maguktól” ki tudnak nyílni, illetve becsukódnak, ugyanez vonatkozik a motorháztetőre is.
q Herbie ajtajai csapkodnak, amikor veszélyben van a roncstelepen, és fél, hogy bezúzzák, mielőtt Maggie megmenti. Ennek megoldása nagy kihívás volt: ugyanaz alatt a felvétel alatt fel kellett emelniük Herbie-t egy daruval és “véletlenül” leejteniük egy másik autóra, amit ripityára tör. A kicsi kocsi ajtajai csapkodnak, a kocsi dudál és ehhez az időzítésnek tökéletesnek kellett lennie a felvétel alatt.
q Egy másik nagy kihívás az a jelenet volt, amikor Herbie eszméletlenül összeesik, miután egy másik autó kiüti. Herbie-nek forgatnia kellett a szemeit, majd össze kellett esnie.
|